:
 
     

Priča počinje krajem 1895. Václav Laurin, mehaničar, i Václav Klement, bibliotekar, obojica entuzijasni biciklisti, krenuli su u proizvodnju vlastitih bicikala nazvavši ih - ponosno i patriotski - Slavia. Stvari su se odvijale veoma povoljno za njih.

Do 1899. Laurin & Klement Co. su počeli proizvoditi motocikle. Slavljene su prve pobjede na međunarodnim takmičenjima. Pred kraj vijeka, kompanija pravi još jednu veliku promjenu orijentišući se na proizvodnju automobila.

 

Linkovi

» 100 godina automobilske tradicije

 

Već prvi automobil Voiturette A, bio je komercijalni uspjeh postavši tako simbol češkog veteranskog automobilizma. Zahvaljujući svom znanju i iskustvu kompanija je ubrzo zauzela stabilnu poziciju na razvijajućem globalnom tržištu. Laurin & Klement je pomogao učvršćenju pozicije Bohemijskog kraljevstva kao industrijski najjače zemlje Austrougarske monarhije. Ekspanzija počinje prerastati veličinu porodičnog posla. Vrijeme je da se napravi naredni korak. 1907. osnivači transformišu L & K u akcionarsko društvo. Napredak vodi novom modelu - Faeton. Nakon 1914, kompanija učestvuje u proizvodnji oružja.
S ciljem da ojača i održi svoju poziciju i modernizuje fabriku, kompanija L & K traži jakog partnera. U ovo vrijeme, ona proizvodi kamione, autobuse, avijacijske motore i mašine za zemljoradnju, uz automobile. 1925. L & K se ujedinjuje sa najvećim industrijskim preduzećem u zemlji - Škoda Pilsen-om. Ovo je kraj marke Laurin & Klement i početak Škode kao imena marke. Rezultat je proizvodnja elegantnih automobila na proizvodnoj traci, ukrašena mnogim profinjenim detaljima i pobjede na međunarodnim takmičenjima. Velika Kriza usporava napredak Škode, ali ga ne zaustavlja. Pojavljuje se još jedan uspješan model, Populár.
U toku teških godina II svjetskog rata Škoda postaje dio ekonomskog sistema Trećeg rajha. Njena proizvodnja je srezana kako bi se napravilo prostora za ratnu proizvodnju. Uprkos složenim problemima, Škoda uspijeva proizvesti još jedan prepoznatljiv model - Škoda Superb. Kraj II svjetskog rata donosi još promjena. Čitava industrija je predmet centralnog planiranja. Kontakti i razmjene informacija sa inostranstvom su obstruirani, dok se zapad nastavlja razvijati. Preimenovan u AZNP Škoda, nacionalno preduzeće, kompanija preuzima monopol nad putničkim automobilima u Čehoslovačkoj.
Zahvaljujući jakoj osnovi, tradicionalnom procesu proizvodnje i uspješnoj prošlosti, Čehoslovaci socijalističkog poslijeratnog perioda su uspjeli napredovati uprkos uticaju socijalističkog sistema i informacijskog vakuuma.Pojavljuju se novi modeli - Tudor, Spartak i Octavia. Ipak, sa dolaskom novih tehnologija na zapadu u toku 1960-tih, industrija u državi je počela zaostajati. Od 1970-tih ekonomski sistem počinje stagnirati. Fabrika uspijeva održati vodeću poziciju samo na istočnom tržištu. Preokret nastaje 1987. lansiranjem novog vozila - Favorit.
Političke promjene 1989. donose novu ekonomsku i tržišnu realnost. Škoda je u potrazi za jakim stranim partnerom kao osnovom za nastavak rada i investiranje u budućnost. U decembru 1990. vlada se odlučuje za kooperaciju sa VW Koncernom. 16. aprila 1991. Škoda se pridružuje VW-u, Audi-u i Seat-u kao četvrta marka Koncerna. Slijedi dalji napredak. Zahvaljujući ovoj kooperaciji i novom načinu ekonomskog razmišljanja, Škoda uvodi opsežne mjere modernizacije. Rezultat je Felicia, model sposoban da izdrži globalno takmičenje. Slijede još uspješniji modeli - Octavia, Fabia i ponos kompanije - Škoda Superb.
  A.S. auto-centar © 2012